close

 

《Help!》是The Beatles在1965年發行的電影《Help!》同名原聲帶中的主題曲,由約翰藍儂作詞、作曲及演唱。在這首歌中深切感受到約翰藍儂 ─ 那樣一個自信又自負的人,他從這個社會感受到的極度不安全感,甚至於使他願意示弱,向人尋求幫助。

而這張專輯的封面,四個人原本擺出旗號「HELP」的姿勢(但後來發現不是太協調,於是調整了一些),也成為非常重要的披頭四符號。

當我覺得不知所措時,腦海中總是自主播放起「Help! I need somebody!...」

希望我們都可以找到那個讓我們得以當作浮木的人,也能在這人生海海中,成為別人的浮木。

 

─────

The Beatles   《Help!》

Lyrics:John Lennon
Music:John Lennon
Vocal:John Lennon

Help, I need somebody,

救命!我需要一個人!
Help, not just anybody,

救命!不只是要一個人!
Help, you know I need someone, help.

救命!你知道我需要一個人,救命!

When I was younger, so much younger than today,

當我比現在年輕得多的時候
I never needed anybody's help in any way.

我從來不需要誰的任何幫忙
But now these days are gone,

但那些日子已遠去

I'm not so self assured,

我已不再那樣自信
Now I find I've changed my mind and opened up the doors.

現在我已改變心意,敞開心胸

Help me if you can, I'm feeling down

如果可以的話,請幫助我,我正覺得沮喪
And I do appreciate you being round.

我會非常感激你的陪伴
Help me, get my feet back on the ground,

幫助我回到腳踏實地的感覺
Won't you please, please help me.

拜託,請幫幫我

And now my life has changed in oh so many ways,

現在我的生活已改變了太多
My independence seems to vanish in the haze.

瞬間我不再感到獨立和確定
But every now and then I feel so insecure,

每個時刻我都缺乏安全感
I know that I just need you like I've never done before.

我知道我需要你像之前那樣

Help me if you can, I'm feeling down

如果可以的話,請幫助我,我正覺得沮喪
And I do appreciate you being round.

我會非常感激你的陪伴
Help me, get my feet back on the ground,

幫助我回到腳踏實地的感覺
Won't you please, please help me.

拜託,請幫幫我

   

arrow
arrow

    扣扣Ting* 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()