close

 

Train – Marry Me 追隨者合唱團─〈嫁給我〉

收錄於《Save Me San Francisco》專輯(2009)

Written by Katz, David / Monahan, Pat / Hollander, Sam.     

 

 

譯:circle*


 

Forever can never be long enough for me
對我來說,永遠還不夠久
Feel like I've had long enough with you
總覺得我已經和你在一起很久了
Forget the world now we won't let them see
現在讓我們忘了這個世界,拋下世俗眼光
But there's one thing left to do
但還有一件事還沒做

Now that the weight has lifted
現在你在我心中的份量倍增
Love has surely shifted my way
愛無疑地改變了我

Marry Me
嫁給我吧
Today and every day
從今天開始到之後的每一天
Marry Me
嫁給我吧
If I ever get the nerve to say hello in this cafe
如果我敢在這個咖啡館中和你打招呼
Say you will Mm-hmm

說你願意,嗯~
Say you will Mm-hmm

說你願意,嗯~

Together can never be close enough for me
對我來說,在一起還不夠親
Feel like I am close enough to you
總覺得我已經和你很親近了
You wear white and I'll wear out the words "I love you"
你穿著白紗,而我只能不斷地說著「我愛你」
And "you're beautiful"
和「你好美」

Now that the wait is over
現在等待已經結束
And love has finally shown her my way
而愛終於出現

Marry Me
嫁給我吧
Today and every day
從今天開始到之後的每一天
Marry Me
嫁給我吧
If I ever get the nerve to say hello in this cafe
如果我敢在這個咖啡館中和你打招呼
Say you will Mm-hmm

說你願意,嗯~
Say you will Mm-hmm

說你願意,嗯~

Promise me
答應我
You'll always be happy by my side
你會永遠快樂地在我身邊
I promise to
而我也向你保證
Sing to you when all the music dies
即使所有音樂消失,我仍會唱歌給你聽

Marry Me
嫁給我吧
Today and every day
從今天開始到之後的每一天
Marry Me
嫁給我吧
If I ever get the nerve to say hello in this cafe
如果我敢在這個咖啡館中和你打招呼
Say you will Mm-hmm

說你願意,嗯~
Say you will Mm-hmm

說你願意,嗯~
Marry me Mm-hmm

嫁給我吧,嗯~

 


 

偶然聽到這首歌,馬上被木吉他伴奏、歌詞以及主唱的聲音打動,

上班的心情都平靜了。真想對主角大喊:『快告白啊!!』

真希望在咖啡館可以來場豔遇。 

 

arrow
arrow

    扣扣Ting* 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()